Skip to main content

Możemy zsynchronizować iPhone z komputerem niezależnie od tego, czy mamy sprzęt Apple, czy jakiejkolwiek innej marki z systemem Windows 10. Potrzebny nam będzie do tego sprawny kabel USB i jedna z dwóch aplikacji – iTunes dla Windowsa bądź macOS Mojave albo starszego, lub Finder dla macOS Catalina. Zdarza się jednak, że komputer nie widzi iPhone’a jako dysku. W dzisiejszym artykule przedstawiamy szereg rozwiązań tego problemu.

Co zrobić, jeśli komputer nie widzi iPhone’a?


Na początek warto poświęcić chwilę na sprawdzenie najprostszych kwestii – rozwiązanie problemu może być prostsze, niż myślisz:

  • odłącz telefon i podłącz go ponownie,
  • upewnij się, że na iPhonie wybrano opcję Zaufaj temu komputerowi,
  • sprawdź, czy kabel USB jest prawidłowo wpięty,
  • wypnij z komputera inne urządzenia podłączone za pomocą kabla USB,
  • wypróbuj wszystkie porty USB,
  • sprawdź, czy kabel nie jest uszkodzony – możesz przetestować to na innym komputerze,
  • wyczyść złącze kabla, czyli część, która wchodzi do iPhone’a,
  • uruchom ponownie komputer i telefon.

Najlepiej używać oryginalnego kabla Apple – wtedy mamy pewność, że wina nie leży po stronie niecertyfikowanego przewodu. Znajdziesz go w opakowaniu od Twojego telefonu lub z łatwością zamówisz z NaprawToSam. Upewnij się, że Twój telefon jest odblokowany i wyświetla ekran początkowy. Jeśli jednak żadne z wymienionych rozwiązań nie przyniosło rezultatu, przejdź do kolejnych sekcji artykułu.

Komputer nie widzi iPhone’a – aktualizacja oprogramowania


Powodem, dla którego po podłączeniu telefonu przez USB, komputer nie rozpoznaje go jako dysku, może być nieaktualne oprogramowanie na systemie Windows lub macOS.

  1. Mac nie widzi iPhone’a – zacznij od aktualizacji oprogramowania.
  2. Upewnij się, że znasz hasło administratora – może być potrzebne.
  3. Wejdź w menu Apple, a następnie wybierz opcję Preferencje systemowe.
  4. Kliknij Uaktualnienia oprogramowania. W ten sposób dowiesz się, czy ominęły Cię jakieś uaktualnienia.
  5. Wybierz opcje, które Cię interesują i kliknij Uaktualnij. Możesz też kliknąć wybrane uaktualnienie i sprawdzić szczegóły.

Co oznacza informacja, że Mac jest aktualny? Jeśli zobaczysz taki komunikat w narzędziu Uaktualnienia oprogramowania, możesz być pewien, że aplikacje Safari, Muzyka, Kalendarz, FaceTime, Zdjęcia, Książki, Wiadomości oraz Mail są w najnowszej wersji.

Polecamy jednak ustawienie automatycznej aktualizacji Maca. W wyżej wspomnianym menu kliknij opcję Uaktualniaj Maca automatycznie. System będzie wysyłał powiadomienia z możliwością zmiany daty, jeśli proces ten będzie wymagał ponownego uruchomienia urządzenia, więc od Ciebie będzie zależeć termin instalacji.

Windows 10 nie widzi iPhone’a – aktualizacja oprogramowania


Komputer z systemem Windows 10 sam powiadamia Cię o dostępnych aktualizacjach i pozwala wyznaczyć datę. Upewnij się, że podczas tego procesu urządzenie jest podłączone do ładowania oraz Internetu. Żeby zarządzać aktualizacjami, kliknij Start > Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenie > Windows Update. Niektóre aktualizacje będą wymagały dostępu do konta administratora.

iTunes nie widzi iPhone’a – aktualizacja aplikacji na komputerze


Może się okazać, że na Twoim urządzeniu nie nastąpiła aktualizacja aplikacji iTunes do jej najnowszej wersji i komputer nie widzi iPhone’a jako dysk. Wówczas prawdopodobnie zobaczysz komunikat o nieznanym błędzie lub błędzie OxE. To, co należy zrobić, żeby zaktualizować iTunes na komputerze Mac, to:

  1. Otwórz aplikację App Store.
  2. Kliknij Uaktualnienia w górnej części okna App Store.
  3. Wyświetlą Ci się dostępne uaktualnienia aplikacji iTunes.
  4. Kliknij Instaluj.

Jeśli używasz komputera z systemem Windows, upewnij się, że masz ściągnięty iTunes ze sklepu Microsoft Store. Aplikacja powinna aktualizować się automatycznie, ale możesz sprawdzić dostępność uaktualnień ręcznie. Wejdź w sklep Microsoft Store i wybierz kolejno Więcej > Pliki do pobrania i aktualizacje > Pobierz aktualizacje.

Aplikację iTunes można pobrać również z witryny Apple. Wówczas należy otworzyć aplikację i wybrać kolejno Pomoc > Sprawdź uaktualnienia. Na ekranie wyświetlą się instrukcje, z którymi bez problemu uaktualnisz iTunes krok po kroku.

Aktualizacja sterownika – Windows 10


Problemy z wykrycie iPhone’a na komputerze mogą wynikać z niepoprawnej wersji sterownika odpowiedzialnego za rozpoznawanie urządzeń marki Apple. Zdarza się to dość często zarówno w przypadku użytkowników sprzętu z Windowsem, jak i systemem MacOS. Jeśli więc wszystkie powyższe opcje zawiodły, czas wypróbować kolejne możliwe rozwiązanie i zweryfikować sterowniki. Pierwsza instrukcja dotyczy aplikacji iTunes ściągniętej z Microsoft Store.

  1. Odłącz telefon od komputera.
  2. Odblokuj go i, zostawiając na ekranie początkowym, podłącz ponownie. Zamknij iTunes, jeśli się otworzy.
  3. Wejdź w Menedżer zadań w menu Start.
  4. Znajdź sekcję Urządzenia przenośne, a następnie Twój telefon.
  5. Kliknij ikonę iPhone’a prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Aktualizuj sterownik.
  6. Wybierz Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika.
  7. Wejdź w Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Windows Update. Upewnisz się w ten sposób, że nie są dostępne inne aktualizacje.
  8. Otwórz iTunes i działaj!

Kolejna instrukcja dotyczy aktualizacji sterownika aplikacji iTunes, która została pobrana z witryny Apple.

  1. Wykonaj pierwszy i drugi krok poprzedniej instrukcji.
  2. Naciśnij klawisz z ikoną Windows oraz klawisz R.
  3. Zobaczysz okno Uruchamianie. W puste miejsce wpisz ścieżkę %ProgramFiles%\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers i kliknij OK.
  4. W eksploratorze plików znajdź plik z rozszerzeniem .inf o jednej z poniższych nazw:
  • usbaapl64.inf,
  • usbaapl.inf,
  • usbaapl64,
  • usbaapl,a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Instaluj.

5. Odłącz telefon, zrestartuj komputer, podłącz iPhona’a ponownie i uruchom iTunes.

Jeśli nadal Windows 10 nie widzi iPhone’a, spróbuj podłączyć telefon do innego komputera.

Mac lub Windows 10 nie widzi iPhone’a – problemy z połączeniem USB


Może się zdarzyć, że początkowo komputer poprawnie rozpoznaje Twój telefon, ale po czasie wystąpił jeden z poniższych problemów:

  • telefon rozłącza się w czasie synchronizacji,
  • pojawia się komunikat Połączenie z telefonem iPhone zostało utracone,
  • pojawia się komunikat iPhone przekroczył limit czasu,
  • wystąpił błąd aplikacji iTunes o numerze 2001-2011 lub nieznany błąd.

Odblokuj telefon i włącz ekran początkowy. Oto nasze rady, które są zarazem podsumowaniem możliwych rozwiązań problemu zawartych w artykule – co zrobić, gdy iTunes nie widzi iPhone’a:

  1. Sprawdź wszystkie czynności opisane w pierwszej sekcji artykułu.
  2. Zainstaluj najnowszą wersję aplikacji iTunes.
  3. Zweryfikuj aktualność oprogramowania na komputerze z systemem Windows lub MacOS.
  4. Jeśli używasz niecertyfikowanego kabla, spróbuj podłączyć telefon za pomocą przewodu marki Apple.

iTunes nie widzi iPhone’a – problem z oprogramowaniem zabezpieczającym


Powodem, dla którego Mac lub Windows 10 nie widzi iPhone’a, może być blokowanie aplikacji iTunes przez oprogramowanie zabezpieczające innej firmy niż Apple. Wówczas może wyświetlić się błąd o numerze 4, 6, 1630-1641, 3000-3999 lub 9000-999, a iTunes nie będzie się otwierał. Wypróbuj poniższe metody:

  1. Sprawdź, czy data, godzina i strefa czasowa na komputerze są poprawnie ustawione.
  2. Upewnij się, że korzystasz z konta administratora.
  3. Zaktualizuj aplikację iTunes oraz oprogramowanie na komputerze.
  4. Wypróbuj wszystkie inne metody opisane w artykule.
  5. Sprawdź plik hosts, który może blokować dostęp do serwera uaktualnień oprogramowania – możliwe jest samodzielne sprawdzenie tych informacji, jednak w większości przypadków wymagana jest wizyta w serwisie.

Jeśli problem nadal występuje, usuń oprogramowanie zabezpieczające – najlepiej używając narzędzia czyszczącego. Skonfiguruj je ponownie i ustaw tak, by zezwalało na wszystkie porty i usługi używane przez produkty Apple.

Jeśli żadna z opisanych w artykule instrukcji nie pomoże Ci skonfigurować połączenia komputera z telefonem i iTunes nie widzi iPhone’a w dalszym ciągu, skontaktuj się ze Wsparciem Apple. Często zdarza się, że błędy w iTunes wynikają z uszkodzenia sprzętowego w iPhonie, więc wizyta w serwisie będzie nieunikniona.

FAQ:


1. Dlaczego Windows 10 nie widzi iPhone?
Powodów może być kilka – m.in. nieaktualne oprogramowanie na komputerze, sterownik obsługujący telefon Apple lub aplikacja iTunes, uszkodzenie kabla USB.

2. Co zrobić, jeśli iTunes nie widzi iPhone’a?
Wypróbuj wszystkie metody opisane w artykule, takie jak aktualizacja oprogramowania komputera, iTunes’a oraz sterownika i skontrolowanie stanu kabla USB.

3. Co zrobić, jeśli nic nie pomaga i cały czas iTunes nie widzi iPhone’a?
Możesz rozważyć zakup nowego, certyfikowanego kabla USB od Apple lub skontaktować się ze Wsparciem Apple.

Leave a Reply

manage cookies
Hit enter to search or ESC to close