Skip to main content
search
0

Możemy zsynchronizować iPhone z komputerem niezależnie od tego, czy mamy sprzęt Apple, czy jakiejkolwiek innej marki z systemem Windows 10. Potrzebny nam będzie do tego sprawny kabel USB i jedna z dwóch aplikacji – iTunes dla Windowsa bądź macOS Mojave albo starszego, lub Finder dla macOS Catalina. Zdarza się jednak, że komputer nie widzi iPhone’a jako dysku. W dzisiejszym artykule przedstawiamy szereg rozwiązań tego problemu.

Co zrobić, jeśli komputer nie widzi iPhone’a?


Na początek warto poświęcić chwilę na sprawdzenie najprostszych kwestii – rozwiązanie problemu może być prostsze, niż myślisz:

  • odłącz telefon i podłącz go ponownie,
  • upewnij się, że na iPhonie wybrano opcję Zaufaj temu komputerowi,
  • sprawdź, czy kabel USB jest prawidłowo wpięty,
  • wypnij z komputera inne urządzenia podłączone za pomocą kabla USB,
  • wypróbuj wszystkie porty USB,
  • sprawdź, czy kabel nie jest uszkodzony – możesz przetestować to na innym komputerze,
  • wyczyść złącze kabla, czyli część, która wchodzi do iPhone’a,
  • uruchom ponownie komputer i telefon.

Najlepiej używać oryginalnego kabla Apple – wtedy mamy pewność, że wina nie leży po stronie niecertyfikowanego przewodu. Znajdziesz go w opakowaniu od Twojego telefonu lub z łatwością zamówisz z NaprawToSam. Upewnij się, że Twój telefon jest odblokowany i wyświetla ekran początkowy. Jeśli jednak żadne z wymienionych rozwiązań nie przyniosło rezultatu, przejdź do kolejnych sekcji artykułu.

Komputer nie widzi iPhone’a – aktualizacja oprogramowania


Powodem, dla którego po podłączeniu telefonu przez USB, komputer nie rozpoznaje go jako dysku, może być nieaktualne oprogramowanie na systemie Windows lub macOS.

  1. Mac nie widzi iPhone’a – zacznij od aktualizacji oprogramowania.
  2. Upewnij się, że znasz hasło administratora – może być potrzebne.
  3. Wejdź w menu Apple, a następnie wybierz opcję Preferencje systemowe.
  4. Kliknij Uaktualnienia oprogramowania. W ten sposób dowiesz się, czy ominęły Cię jakieś uaktualnienia.
  5. Wybierz opcje, które Cię interesują i kliknij Uaktualnij. Możesz też kliknąć wybrane uaktualnienie i sprawdzić szczegóły.

Co oznacza informacja, że Mac jest aktualny? Jeśli zobaczysz taki komunikat w narzędziu Uaktualnienia oprogramowania, możesz być pewien, że aplikacje Safari, Muzyka, Kalendarz, FaceTime, Zdjęcia, Książki, Wiadomości oraz Mail są w najnowszej wersji.

Polecamy jednak ustawienie automatycznej aktualizacji Maca. W wyżej wspomnianym menu kliknij opcję Uaktualniaj Maca automatycznie. System będzie wysyłał powiadomienia z możliwością zmiany daty, jeśli proces ten będzie wymagał ponownego uruchomienia urządzenia, więc od Ciebie będzie zależeć termin instalacji.

Windows 10 nie widzi iPhone’a – aktualizacja oprogramowania


Komputer z systemem Windows 10 sam powiadamia Cię o dostępnych aktualizacjach i pozwala wyznaczyć datę. Upewnij się, że podczas tego procesu urządzenie jest podłączone do ładowania oraz Internetu. Żeby zarządzać aktualizacjami, kliknij Start > Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenie > Windows Update. Niektóre aktualizacje będą wymagały dostępu do konta administratora.

iTunes nie widzi iPhone’a – aktualizacja aplikacji na komputerze


Może się okazać, że na Twoim urządzeniu nie nastąpiła aktualizacja aplikacji iTunes do jej najnowszej wersji i komputer nie widzi iPhone’a jako dysk. Wówczas prawdopodobnie zobaczysz komunikat o nieznanym błędzie lub błędzie OxE. To, co należy zrobić, żeby zaktualizować iTunes na komputerze Mac, to:

  1. Otwórz aplikację App Store.
  2. Kliknij Uaktualnienia w górnej części okna App Store.
  3. Wyświetlą Ci się dostępne uaktualnienia aplikacji iTunes.
  4. Kliknij Instaluj.

Jeśli używasz komputera z systemem Windows, upewnij się, że masz ściągnięty iTunes ze sklepu Microsoft Store. Aplikacja powinna aktualizować się automatycznie, ale możesz sprawdzić dostępność uaktualnień ręcznie. Wejdź w sklep Microsoft Store i wybierz kolejno Więcej > Pliki do pobrania i aktualizacje > Pobierz aktualizacje.

Aplikację iTunes można pobrać również z witryny Apple. Wówczas należy otworzyć aplikację i wybrać kolejno Pomoc > Sprawdź uaktualnienia. Na ekranie wyświetlą się instrukcje, z którymi bez problemu uaktualnisz iTunes krok po kroku.

Aktualizacja sterownika – Windows 10


Problemy z wykrycie iPhone’a na komputerze mogą wynikać z niepoprawnej wersji sterownika odpowiedzialnego za rozpoznawanie urządzeń marki Apple. Zdarza się to dość często zarówno w przypadku użytkowników sprzętu z Windowsem, jak i systemem MacOS. Jeśli więc wszystkie powyższe opcje zawiodły, czas wypróbować kolejne możliwe rozwiązanie i zweryfikować sterowniki. Pierwsza instrukcja dotyczy aplikacji iTunes ściągniętej z Microsoft Store.

  1. Odłącz telefon od komputera.
  2. Odblokuj go i, zostawiając na ekranie początkowym, podłącz ponownie. Zamknij iTunes, jeśli się otworzy.
  3. Wejdź w Menedżer zadań w menu Start.
  4. Znajdź sekcję Urządzenia przenośne, a następnie Twój telefon.
  5. Kliknij ikonę iPhone’a prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Aktualizuj sterownik.
  6. Wybierz Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika.
  7. Wejdź w Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Windows Update. Upewnisz się w ten sposób, że nie są dostępne inne aktualizacje.
  8. Otwórz iTunes i działaj!

Kolejna instrukcja dotyczy aktualizacji sterownika aplikacji iTunes, która została pobrana z witryny Apple.

  1. Wykonaj pierwszy i drugi krok poprzedniej instrukcji.
  2. Naciśnij klawisz z ikoną Windows oraz klawisz R.
  3. Zobaczysz okno Uruchamianie. W puste miejsce wpisz ścieżkę %ProgramFiles%\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers i kliknij OK.
  4. W eksploratorze plików znajdź plik z rozszerzeniem .inf o jednej z poniższych nazw:
  • usbaapl64.inf,
  • usbaapl.inf,
  • usbaapl64,
  • usbaapl,a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Instaluj.

5. Odłącz telefon, zrestartuj komputer, podłącz iPhona’a ponownie i uruchom iTunes.

Jeśli nadal Windows 10 nie widzi iPhone’a, spróbuj podłączyć telefon do innego komputera.

Mac lub Windows 10 nie widzi iPhone’a – problemy z połączeniem USB


Może się zdarzyć, że początkowo komputer poprawnie rozpoznaje Twój telefon, ale po czasie wystąpił jeden z poniższych problemów:

  • telefon rozłącza się w czasie synchronizacji,
  • pojawia się komunikat Połączenie z telefonem iPhone zostało utracone,
  • pojawia się komunikat iPhone przekroczył limit czasu,
  • wystąpił błąd aplikacji iTunes o numerze 2001-2011 lub nieznany błąd.

Odblokuj telefon i włącz ekran początkowy. Oto nasze rady, które są zarazem podsumowaniem możliwych rozwiązań problemu zawartych w artykule – co zrobić, gdy iTunes nie widzi iPhone’a:

  1. Sprawdź wszystkie czynności opisane w pierwszej sekcji artykułu.
  2. Zainstaluj najnowszą wersję aplikacji iTunes.
  3. Zweryfikuj aktualność oprogramowania na komputerze z systemem Windows lub MacOS.
  4. Jeśli używasz niecertyfikowanego kabla, spróbuj podłączyć telefon za pomocą przewodu marki Apple.

iTunes nie widzi iPhone’a – problem z oprogramowaniem zabezpieczającym


Powodem, dla którego Mac lub Windows 10 nie widzi iPhone’a, może być blokowanie aplikacji iTunes przez oprogramowanie zabezpieczające innej firmy niż Apple. Wówczas może wyświetlić się błąd o numerze 4, 6, 1630-1641, 3000-3999 lub 9000-999, a iTunes nie będzie się otwierał. Wypróbuj poniższe metody:

  1. Sprawdź, czy data, godzina i strefa czasowa na komputerze są poprawnie ustawione.
  2. Upewnij się, że korzystasz z konta administratora.
  3. Zaktualizuj aplikację iTunes oraz oprogramowanie na komputerze.
  4. Wypróbuj wszystkie inne metody opisane w artykule.
  5. Sprawdź plik hosts, który może blokować dostęp do serwera uaktualnień oprogramowania – możliwe jest samodzielne sprawdzenie tych informacji, jednak w większości przypadków wymagana jest wizyta w serwisie.

Jeśli problem nadal występuje, usuń oprogramowanie zabezpieczające – najlepiej używając narzędzia czyszczącego. Skonfiguruj je ponownie i ustaw tak, by zezwalało na wszystkie porty i usługi używane przez produkty Apple.

Jeśli żadna z opisanych w artykule instrukcji nie pomoże Ci skonfigurować połączenia komputera z telefonem i iTunes nie widzi iPhone’a w dalszym ciągu, skontaktuj się ze Wsparciem Apple. Często zdarza się, że błędy w iTunes wynikają z uszkodzenia sprzętowego w iPhonie, więc wizyta w serwisie będzie nieunikniona.

FAQ:


1. Dlaczego Windows 10 nie widzi iPhone?
Powodów może być kilka – m.in. nieaktualne oprogramowanie na komputerze, sterownik obsługujący telefon Apple lub aplikacja iTunes, uszkodzenie kabla USB.

2. Co zrobić, jeśli iTunes nie widzi iPhone’a?
Wypróbuj wszystkie metody opisane w artykule, takie jak aktualizacja oprogramowania komputera, iTunes’a oraz sterownika i skontrolowanie stanu kabla USB.

3. Co zrobić, jeśli nic nie pomaga i cały czas iTunes nie widzi iPhone’a?
Możesz rozważyć zakup nowego, certyfikowanego kabla USB od Apple lub skontaktować się ze Wsparciem Apple.

Podoba Ci się tekst? Podziel się opinią! Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą naszego sklepu.

Podziel się swoją opinią

Close Menu

Hit enter to search or ESC to close